lördag 13 februari 2016

Uppe på toppen!

Trillevallen





Jag kan bli lite lätt stressad av liftar, tycker nämligen att det inte alltid är så superenkelt att ta sig av dem. I dag så åkte vi upp på toppen med sittliften, jag kom både på och av utan att ramla tack och lov.

Väl uppe på toppen var det så vackert och brant,hua!

Ner skulle vi och jag tyckte det gick så bra, kände att va grym jag är, det går ju hur bra som helst. I nästa sekund korsades skidorna och jag gjorde en praktvurpa, tur att jag hade hjälm kan jag säga,sen så åkte jag väldigt försiktigt ner för backen.

Efter lunch tänkt jag att nu tar jag ankarliften och hoppar av lite längre upp än vad jag brukar. Vad händer då? Jo, jag släpper ta om liften lite för tidigt och börjar glida ner med skidorna som ett V för backen, lyckades ta mig upp och ur liftspåret innan nästa liftresenär kom, puh, scary!

Jättekul att se min familj åka skidor, maken är supergrym och dottern likaså. Lillsonen och storsonen har blivit riktigt grymma de med, så jag gissar på att det här inte blir sista fjällsemestern.
Ha det så gott/Anna


2 kommentarer:

  1. Olen eka kertaa sun blogissa ja liityin lukijaksikin. Ois kiva jos haluaisit tulla vasta vierailulle Aurinkokujallekkin.

    SvaraRadera

VÄLKOMMEN IN HIT!!