söndag 14 december 2014

I dag öppnar vi lucka nr 4







Vinst nr 1 är:


Ett Norskt ljust melerat långhårigt fårskinn från Shepherd





Den som vinner får ett fårskinn som liknar det fårskinn som jag har i min soffa. 
Fårskinnen kan variera mellan leveranserna, då alla får ser olika ut.
 Fårskinnet kan vara vitare, lite mer inslag av grå fläckar etc..



Sen kommer ett vinstregn med prenumerationer på några
 riktigt fina Norska tidningar...


Vinst nr 2:
En hel års prenumeration av Lev Landlig


Vinst nr 3:
 En helårs prenumeration av den Bolig drom


Vinst nr 4
1/2 halvårs prenumeration av Bolig drom


Vinst nr 5: 
En 1/2 års prenumeration av Rom 123


Vinst nr 6:
 en utgåva av Bolig drom instant living

Vinst nr 7:

en utgåva av Bolig drom instant living







Följ gärna tidningarna på Instagram för härlig inspiration

@levlandlig
@boligdrom
@rom123egmont

För att delta i tävlingen behöver du svara på denna fråga

1: Vad heter det ämnet som finns i naturliga fårskinnsprodukter som 
t.ex. fårskinn och fårskinnstofflor som både är smutsavvisande och läkande?
Svaret hittar ni här

Skriv svaret på frågan i meddelanderutan och skriv även din mejladress,
så att jag lätt kan nå dig om du vunnit!! 
Om du inte svarat mig inom en vecka så dras en ny vinnare.

7 personer kan vinna!Vinsterna lottas ut i rangordningen 1-7.

1:Ett fårskinn från Shepherd

2:En hel års prenumeration av lev Landlig

3: En helårs prenumeration av  Bolig drom

4: 1/2 halvårs prenumeration av Bolig drom


5: En 1/2 års prenumeration av Rom 123

6: en utgåva av Bolig drom instant living

7:en utgåva av Bolig drom instant living

Tävlingen pågår mellan den 14 dec kl 07:00 till söndagen den 21 december kl 07:00
 den 4 Advent!
Vinnarna meddelas via mejl och presenteras måndagen den 22 December.
Endast en lott per hushåll!

Ev, vinstskatt betalas av vinnarna.

Lycka till!

83 kommentarer:

  1. Hej!
    Svaret är Lanolin.
    Fantastiskt fint fårskinn som skulle bli så snyggt hemma hos mig i mitt nyrenoverade vardagsrum.
    Mvh
    Lisa
    maila.till.lisa@gmail.com

    SvaraRadera
  2. Hejsan och god jul. Lanolin är svaret på frågan. Har alltid velat haft en riktigt långhårig fäll de är så snygga.

    SvaraRadera
  3. Hej Anna!

    Svaret är Lanolin.
    Nu håller jag tummarna!

    Kram Sofi

    sofishusdrommar@hotmail.com

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Vilken underbar tävling!
    Svaret är Lanolin.

    anna_ni86@hotmail.com

    SvaraRadera
  5. Svaret är lanolin. Skulle passa perfekt på våran nya soffa ��.
    Famberndtsson@telia.com
    /Martina. B

    SvaraRadera
  6. Jessica Sjösten14 december 2014 08:17

    Underbara fårskinn! Svaret på frågan är Lanolin. Håller tummarna stenhårt nu :)
    jerre1984@hotmail.com

    SvaraRadera
  7. Lanolin heter ämnet.
    Ha en riktigt bra 4:e advent och en riktigt god jul.
    tomtage(@)telia.com

    SvaraRadera
  8. Lanolin är ämnet.
    Nu håller jag verkligen alla tummarna för en härlig, gosig vinst.
    Ha de gott. Catarina
    catarina_davidsson@hotmail.se

    SvaraRadera
  9. Hei. Lanolin heter stoffet som gjør saueull så bra. Et naturlig fett, som impregnerer og smører.
    Krysser fingrene for at jeg er en av de heldige vinnerene.
    Du har virkelig mange fine premier, og en fin blogg som jeg alltid leser.
    Min mailadresse er bekkskog@gmail.com
    Klem fra Marit

    SvaraRadera
  10. Hej på dej!
    Lanolin heter ämnet. Nu hoppas jag på lite tur så att detta underbara fårskinn får göra mig sällskap i soffan :)
    johanna.bjerlow@gmail.com

    SvaraRadera
  11. Hej,
    Svaret är lanolin.
    Håller tummarna så är lilltösen ska få nåt mjukt att ligga på. ;-)
    Mail adress: neda.s.johansson@gmail.com
    Ha en mysig 3e advent :-)

    SvaraRadera
  12. Ljuvligt fårskinn, som skulle värma skönt i vinter :) Svaret är Lanolin.
    tinisvitahemblogspot@hotmail.fi

    SvaraRadera
  13. Ullfettet, lanolin.

    Singe skulle bli den lyckligaste hunden på jorden om han fick ligga på ett skinn. Jag å andra sidan skulle hjula genom hela Djurås av lycka.

    MVH. Malin
    malinhogsved@live.se

    SvaraRadera
  14. Hej!
    Återigen härliga vinster:-)
    Det smutsavvisande ämnet i fårskinn heter Lanolin.
    skulle vara så himla glad för ett fårskinn.
    gaby.reinholdsson@telia.com
    Trevlig 3:e advent!
    Mvh Gaby

    SvaraRadera
  15. Hej Anna!
    Vilka fina priser du har. Svaret på frågan är: LANOLIN.
    Ha de gott, kram Agnetha
    acastor@live.se

    SvaraRadera
  16. Fettet lanolin är ämnet.
    Hoppas,hoppas på vinst, har alltid velat ha ett shepherd fårskinn :)
    God jul på dej!
    eva_uusimaki@hotmail.com

    SvaraRadera
  17. Mycket fina vinster igen!
    Svaret är Lanolin.
    Ônskar dej en trevlig jul.
    annemarigabrielsen@gmail.com

    SvaraRadera
  18. Hej!
    Svaret är Lonolin.
    God Jul till dig.
    malin.abrahamsson@varberg.se

    SvaraRadera
  19. Hej,
    Svaret påfrågan i dagens lucka är Lanolin. Härliga priser idag!
    /Elisabeth
    elifinare@hotmail.com

    SvaraRadera
  20. Hej, med i utlottningen av dessa härliga vinster. Svaret är Lanolin. Håller tummarna i denna lucka;)
    -Lotta-

    hemmahosingeborg@hotmail.com

    SvaraRadera
  21. Svaret är Lanolin. Hoppas det går vägen den här gången då ;)
    Kram/Sara (mumlan@gmail.com)

    SvaraRadera
  22. Hej!
    Efter många års boende på Gotland, måste man bara veta att svaret är LANOLIN
    Kam från Petra Hult
    petrahult64@hotmail.com
    Håller tummarna

    SvaraRadera
  23. Lanolin heter ämnet.
    Hade varit så fantastiskt roligt att få vinna ett sånt underbart fårskinn, vilken julklapp!!!

    mia.wahllof@gmail.com

    SvaraRadera
  24. Hej! Svaret är Lanolin. Ull är härligt och fantastiskt skönt, vore inte dumt med en prenumeration heller. GOD JUL PÅ DIG ANNA!
    Hälsningar Elisabeth
    Elisabeth.karlsson@edu.boras.se

    SvaraRadera
  25. Hej
    Svaret är Lanolin.
    Underbara vinster.
    KRAM
    sandra.evy@iname.com

    SvaraRadera
  26. Lanolin! 😍😘
    Kirsti Haram
    Famharamrogne@gmail.com

    SvaraRadera
  27. Hej, Anna!
    Det heter Lanolin, så komsi komsi lilla fåret hem till mig. En riktigt god jul önskar jag dig & din familj!
    maria.friberg.b@gmail.com

    SvaraRadera
  28. Hej hej! Lanolin är det förstås du frågar efter. Fårskinnet från Shepherd har stått på min önskelista länge nu, så jag håller tummarna och hoppas på tur!

    nirak.bergqvist@gmail.com

    SvaraRadera
  29. Hej och god jul! Svaret är lanolin och jag passar på att säga att ni gör fina reportage!/ Camilla
    camillahaglund00@gmail.com

    SvaraRadera
  30. Hej !
    Svaret är Lanolin !!

    Hoppas hoppas på vinst ...

    / Linda nordin.linda@telia.com

    SvaraRadera
  31. Hej!

    Lanolin heter ämnet. Håller tummar och tår :)

    Mvh

    Linda
    lindabagnert@gmail.com

    SvaraRadera
  32. Hej!
    Lanolin heter det.
    Tack för fin blogg!
    MVH
    Margot

    SvaraRadera
  33. Hejsan!
    Tack för det jättefint reportage om min trädgård!
    Tävling vad kul och så fina vinster. Lanolin mitt svar !


    Kram och tack än en gång!

    Raina
    raina@telia.com

    SvaraRadera
  34. Lanolin, lika fantastiskt i sin naturlighet som laurinsyra :)

    En sån pläd skulle värma mina små katter!
    Kram mickan
    Info@kostologik.se

    SvaraRadera
  35. jösses vilka vinster även denna veckan...jag vill vara med och tävla tvi tvi..
    rätt svar är lanolin
    fortsatt trevliga dagar önskas dej...

    vidagörnyttjulgodis;)försvinnandegott

    SvaraRadera
  36. glömde mailadress
    vida.kraksberg@hotmail.com

    SvaraRadera
  37. Underbar tävling!! Ämnet heter Lanolin. Adressen är sabina.botin@telia.com

    SvaraRadera
  38. Helena i Uppsala
    Svar: lanolin
    Kollar nästa vecka om jag varit lyckosam.

    SvaraRadera
  39. Hej!
    Jag är gärna med och tävlar!
    Svaret är: Lanolin.
    Camilla
    kubbov30@gavlenet.se

    SvaraRadera
  40. Lanolin är det fantastiska ämnet! Vilka fina priser!
    Adventskram, birgittavikingson@yahoo.com

    SvaraRadera
  41. Jag svarar Lanolin på frågan, och håller tummar och tår för en fin vinst! :)
    mail; hannahjort@live.se

    SvaraRadera
  42. Lanolinet stöter ifrån sig smuts. Fantastisk mysig blogg. Håller nu tummarna för att få vinna fin vinst. God Jul! Kram Anna-Karin
    Mail: annakarinjans29@hotmail.com

    SvaraRadera
  43. Underbara vinster(igen)! Svaret är lanolin.
    En härlig jul önskar jag dig och din familj!
    Gunn
    ggrimberghilton@yahoo.se

    SvaraRadera
  44. Svar: Lanolin
    mailadress: mpson64@hotmail.com
    Hälsningar Marie

    SvaraRadera
  45. Svaret är: Lanolin
    Vilka fina och generösa priser :)
    Kram Marie
    marie.svensson81@gmail.com

    SvaraRadera
  46. Lanolin svarar jag på frågan.
    Härliga priser! Nu hoppas jag på tur.
    Hälsar Anna-Karin
    (frokengron@live.se)

    SvaraRadera
  47. Lanolin heter det fiffiga ämnet.

    Jag ser framför mig hur skönt lilltjejen skulle få det med det här fårskinnet i vagnen i vinter och hur gött jag skulle få med det följande år i favoritfotäljen. //Michaela michaelaskytt@hotmail.com

    SvaraRadera
  48. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  49. Ämnet heter Lanolin och är ett fett. Skulle så gärna vilja vinna ett sånt skinn!! Min mail (om turen är framme): lillanor@hotmail.se/Ellinor

    SvaraRadera
  50. Hej Anna!
    Ämnet heter Lanolin, tänk vad naturen är fiffig!
    Bästa hälsningar
    Jennie Ottosson
    (bokanin@hotmail.com)

    SvaraRadera
  51. Hej!
    Svaret på frågan är Lanolin.
    Önskar dig GOD JUL & ETT GOTT NYTT ÅR!
    Kram Halvan
    lhhalvan@gmail.com

    SvaraRadera
  52. lanolin såklart
    luckysafir@gmail.com

    SvaraRadera
  53. Hej!
    Svaret är Lanolin. Skulle så gärna vinna skinn även om jag har flera stycken redan. ;)
    MVH Hanna
    hannaellinor_81@telia.com

    SvaraRadera
  54. Hej!
    Lanolin! Å vad gärna jag skulle vilja vinna, vilken julklapp.
    maria.lindberg@samobler.se

    SvaraRadera
  55. Svaret på frågan är: Lanolin.
    Detta underbara fårskinn hade jag gärna gosat ihop mig på med mina skatter, tänk sååå mysigt när kylan sveper runt huset.
    Min mailadress är: annaliljekvist@hotmail.com
    God Jul och tack för en fin blogg
    /Anna Pernryd

    SvaraRadera
  56. Åh vilka fina vinster även denna gång!
    Hoppas på mer tur.
    Svaret är Lanolin!
    God jul & tack för all inspiration du skänker ✻
    Vänligen
    Ninni
    nathalieakerlind@hotmail.com

    SvaraRadera
  57. Detta fina fårskinn hade passat mig och våran kommande januari bebis perfekt i vinter!
    Svaret är Lanolin!

    God Jul önskar Ida,
    andersson-ina@hotmail.com

    SvaraRadera
  58. Det rätta svaret är Lanolin. Är gärna med och prövar lyckan, med så fina vinster kan man helt enkelt låta bli!
    God Jul från Tuula
    tuulalehtola@hotmail.com

    SvaraRadera
  59. Åh, hoppas verkligen verkligen på tur nu!
    Svar är ullfettet Lanolin

    Kram från Ulrika
    evaulrika@yahoo.se

    SvaraRadera
  60. Svaret är Lanolin

    Hoppas på julklapp gör
    monicasvartemosse@live.se

    SvaraRadera
  61. Kære Anna :)
    Svaret er lanolin. Jeg kan formentlig kun deltage i kampen om præmie nr. 1 – hvis da overhovedet. Bor i Danmark. Glædelig jul!
    kh Mai / maiodgaard(a)gmail.com

    SvaraRadera
  62. Hej,
    Svaret är Lanolin.
    Att vinna något så här fint skulle ju vara den perfekta julklappen.
    God Jul!
    Hälsningar
    Annelii
    annelii.norell@gmail.com

    SvaraRadera
  63. Smedstorp, Hej, svaret är Lanolin. Hoppas på nybörjartur. bittan.h54@gmail.com

    SvaraRadera
  64. Hej, svaret är Lanolin. Hoppas på nybörjartur, bittan.h54@gmail.com

    SvaraRadera
  65. Rätt svar är Lanolin.
    Lika fina vinster denna gång.. God Jul!
    /Amanda (isola_flickan@hotmail.com)

    SvaraRadera
  66. Tycker att du har en jätte fin o inspirerande blogg.(blev tydligen två svar vet ej vad som hände)Ha en bra kväll,

    SvaraRadera
  67. Vilka fina vinster igen, även jag skulle bli glad för ett värmande skinn!
    Svaret är Lanolin.
    Mvh
    lotta-larsson@spray.se
    l

    SvaraRadera
  68. Jättefina priser. Svaret är Lanolin

    God Jul!

    Joakim Berger
    joakimberger@outlook.com

    SvaraRadera
  69. Svar:Lanolin.
    Åh vilka fina priser. Fårskinnet passar perfekt i min soffa. Underbart för barnen att mysa på framför tvn på helgmornarna. Tidningarna är inte heller fel. Som norsk i Sverige saknar jag tillgången till alla norska inredningstidningar. Vackra inspirerande tidningar som ger mig lite hemlängtan.
    Med vänlig hälsning, Tine-Lill
    tinelill@yahoo.no

    SvaraRadera
  70. Svaret är Lanolin. Vilka fina vinster, hoppas på tur.
    gerd.liljedahl@netatonce.net

    SvaraRadera
  71. Hej, svaret är ullfettet Lanolin. Jättefina priser! Skulle bli så glad om jag hade turen att vinna!
    Mvh Veronica.
    ostman.veronica@gmail.com

    SvaraRadera
  72. Tänk att kunna vinna Bolig Dröm & fårskinnet, det är som att en dröm skulle gå i uppfyllelse. Jag har gått i 1 år och tänkt att jag skulle börja prenumerera på denna tidning, men det har inte blivit av än.......... :-)

    Smutsavvisande tack vare fettet Lanolin som finns i ullen. Lanolinet stöter ifrån sig smuts

    Ulrica.Bernhult@glocalnet.net

    SvaraRadera
  73. Hej!
    Svaret är Lanolin. Tack för en bra blogg!

    God Jul!
    /Agnes
    agnesbolin@hotmail.com

    SvaraRadera
  74. Hej!

    Svaret är Lanolin!

    johannasjoholm@hotmail.com

    SvaraRadera
  75. Vilka fantastiska vinster!
    Det är Lanolinet som är smutsavvisande.

    anna-maria.j@telia.com

    SvaraRadera
  76. God Jul! Svaret är Lanolin!
    Otroligt fina vinster…
    suz-06@hotmail.com

    SvaraRadera
  77. Hej! Landolin är svaret. Håller nu tummar och tår!

    micha_larsson@hotmail.com

    SvaraRadera
  78. Hej! Wow vilka priser! Svaret är Lanolin. God Jul till dig! Mvh Marielle. draken-marielle@hotmail.se

    SvaraRadera
  79. Vilket fint skinn och fina tidningar! Håller alla tummar jag har :-)
    Svaret är lanolin.
    katarina.jonsson@kvanum.com
    God Jul! Katarina

    SvaraRadera
  80. Vilka härliga vinster! Jag dreglar över fårskinnet :-)
    Svar: Lanolin
    Nathalie
    nathalie.westin@gmail.com

    SvaraRadera
  81. Tittar dagligen in på denna fantastiska blogg, men passar idag på att lämna ett avtryck också.
    Svaret är Lanolin.
    Visst vill jag gärna vinna ett fårskinn, men tröstar mig så bra med fler inspirerande besök här annars!
    Viktoria
    viktoria.sahlin@gmail.com

    SvaraRadera
  82. Hej! rätt svar är lanolin. Vill också passa på och säga GRATTIS till att du blivit vald till månadens bloggare i tidningen Drömhem och trädgård, bra val tycker jag.Skulle nu inte vara helt fel att vinna ett fint fårskinn eller ett annat pris, så jag hoppas på tur. Blessings och ett litet jultips- härlig julmusik kan man lyssna på www.thejoyfm.com en av mina favorier.Nu en GOD JUL till dig från mig. Mvh Ann-Marie
    ann-marie@norstedt.nu

    SvaraRadera
  83. Vilket fint skinn!! Håller tummarna!
    Svaret är lanolin.
    Petra
    wide.petra@gmail.com

    SvaraRadera

VÄLKOMMEN IN HIT!!