tisdagen den 13:e november 2012

Gör din egen stjärna av grenar..

Tänkte att jag skulle visa hur man gör sin egen stjärna, det är lätt som en plätt! 


1: Klipp till,6 st lika långa grenar med en sekatör!


2: Forma tre grenar till en triangel. Bind fast ändarna med någon form av snöre!
Gör två stycken trianglar!


3: Lägg trianglarna på varandra och fäst dem med snöre.

En sådana här stjärna är jätte enkel att göra. Min kompis som inte är så pysslig av sig gjorde en stjärna och när hennes 9 - åriga son kom hem, snodde hann i hop en med!

(Jag har ej fäst ihop trianglarna här, hann inte får göra det sen!)

Lycka till/Anna!

8 kommentarer:

  1. Tack!!! Jag gillar när man delar med sig av idéer och kunskap...så bra. Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Ett tips är att man låter grenarna torka först, för annars krymper grenarna och glider ur snörena, vilket kan göra en ganska snopen... :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra tanke..

      När jag gjorde de första stjärnorna var jag för otålig att vänta på torra pinnar. Så de gjordes med våta pinnar. Snöret sitter bra forfarande!
      Vissa pinnar har jag torkat, och de kändes renare att jobba med!

      Radera
  3. Det skall vi göra en idag !! Kram

    SvaraRadera
  4. Hej hej!

    å vilket bra tips..
    Lätt och enkelt pyssel...det gillar jag..;)
    Får nog bli en stjärna sen då tiden finns för pyssel..
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  5. Har också just gjort en, de är ju så fina!
    Å vilka fina reportage du gör Anna! Njuter av alla bilder, särskilt de inför julen nu, julnörd som jag är:))

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
  6. Tack för visningen! Tycker den är jättefin och är sugen på att göra en likadan!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. So nice ...love Ria...xxx...

    SvaraRadera

Hej!Välkommen till mig..lämna gärna en liten hälsning..så kul att få besök av just dig!!
kram Anna