lördagen den 26:e maj 2012

Vi fortsätter med grill tema..


Jag uppskattar verkligen att sitta ute och äta. Försöker ta varje tillfälle i akt!
 I går grillade vi igen för tredje kvällen i rad. En av brorsorna var på besök och vi satt och pratade 
 under vindruvsrankorna - det är lovely det!

På tallriken ligger!

Squase sallad, ett mycket godare alternativ än potatis sallad, om man får fråga mig iallafall! 

Testa och se vad du tycker!

Skär squasen i tärningar,bryn önskad mängd squase tills att den är hyfsat mjuk, till 6 pers ca 3st.
jag brukar steka squasen med torkad persilja och torkad gräslök i olivolja!

Låt squasen svalna..

Skiva ner 1-2 gula paprikor i en skål
Ett färskt broccoli huvud i små bitar
1- 2 röd lökar

Häll i den avsvalnade squasen i grönsaksbandningen..

Klicka i ca 1- dl fet majonäs + 1 dl fet cream fraich behövs det mer dubblar du majjo och fraich!
jag börjar alltid med 1 dl och ökar efter behov!
Peppra och salta efter smak och tycke!

Fantastiskt gott och oerhört krispigt och krämigt på ett fräscht sätt!

Min personliga favorit som ligger på tallriken nästan varje dag just nu..


Så här kan det se ut under druvorna på sommaren. Bilderna nedan är fotade förra sommaren!
Just nu har bladen precis börjat att slå ut..




Trevlig helg/Anna!

9 kommentarer:

  1. Mums - nu skall jag ta tag i och köpa en sån där snygg klotgrill :)

    Kram Maud

    Gårdsromantik-ljuvlig-lantromantik-på-nätet

    SvaraRadera
  2. Åh, så fint. Jag gillade ideen med silverbrickorna som tallriksunderlägg. Du är jätteduktig med att fixa allt så fint.
    Tack för alla goda mattips! Anita

    SvaraRadera
  3. Bra recept! Blir perfekt att ta med på grillfesterna när det är knytis eller på utflykter. Även om grönsakssallad är gott så vill jag ha lite variation. Vi har också grillat så fort det gått bra för väder o vind. Idag blir det dock sillalunch här hemma. Med även rökt fisk fr vår granne. Sedan jordgubbar o grädde (= grekyoghurt för mig)!

    SvaraRadera
  4. Åh, vad härligt det ser ut!

    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  5. Mmmm va gott det lät!!! Och vilken fin bild, fast ditt hus är vitt får man känslan utav att fönstret och väggen har en härligt pastellig gammeldags grön färg! Ljuvlig dukning och maten lät superb! mari.

    SvaraRadera
  6. Dina bloggar är så härliga! Vackra bilder, fantastisk livslust och en unik ärlighet om allt. Jag läser och lär... :) Kram Tina

    SvaraRadera
  7. Wow vilken underbar uteplats ni har. Och druvor så underbart!

    Njut av dagen!

    L

    SvaraRadera
  8. Å vad det såg gott ut... måste testa ;)

    Sitter och kollar in när det kan passa att ni kommer och sjunger singstar hos mig... tyckte det var så jätteroligt när vi var hos dig. Måste ha en repris ;)

    Hoppas du får en skön start på din vecka.
    kram kram Malin

    SvaraRadera
  9. OMG. I'm mesmerized. I'm following you from here on. Period.

    SvaraRadera

Hej!Välkommen till mig..lämna gärna en liten hälsning..så kul att få besök av just dig!!
kram Anna