torsdag 31 maj 2012

Ska måla hela världen lilla mamma..


Dottern och jag har målat och målat, det var dags för lite förnyelse i dotterns rum! Hon gjorde målningsdebut och tyckte att
 det både var roligt och svårt! 
Vi grundar med Jotuns kvist och spärrgrunning!


Vi målar med Jotun så klart. En kanon bra färg som slår allt annat jag testat. 
Förr om åren köpte vi billig färg och resultatet blev ju så där. 
Men för ca 5 år sedan bestämde vi oss för att det får kosta, om man vill ha ett bra resultat!

Både Johanna och jag har astma och är känsliga för dofter. Vi valde att måla med Jotun lady sensitiv, då den inte luktar skarpt och inte avger några häloskadliga ämnen såväl våt som torr.

Här kan man läsa mer om Ladysensetive!

familjeliv kan man läsa om färgen

och på

Allt för föräldrars sida

Jag tycker att det är viktigt att tänka på vad man får i sig. 
Tänk vad skräp som vi får i oss av bla  färg, hudvårdsprodukter, smink, och mat.

Jag vill verkligen ta tag i min familjs hälsa och se vad jag kan undvika och ersätta.
Det är läskigt med allt som är cancerframkallande!

Hur tänker ni?

Mer bilder kommer...
 Golvet är näst på ur, det ska slipas, lutas och oljas..
sen så ska tapeterna upp.

Ha det så gott/Anna

13 kommentarer:

  1. Vi har alltid använt Jotuns färg. För att det är jag som målar här och för att den är absolut lättast att få ett fint resultat med :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  2. Hej, hittade precis hit, vilken fin blogg du har. Tokfina bilder! Inspirerande!

    SvaraRadera
  3. Så fin dotter du har...kul att ha sällskap när man målar, kommer att bli superfint. Kramar

    SvaraRadera
  4. Vad fin du är Johanna!! Och duktig!! Måla ena dan och städa den andra ;)
    Kram Marguerite

    SvaraRadera
  5. Jag håller med dig. Du får vad du betalar för. Här är det också slut med billig färg. Vi har också allergi i familjen och det gör att man tänker på en och två gånger på vilken färg man använder.

    Kul att din dotter vill hjälpa till.

    Ha en bra dag önskar Nette!

    SvaraRadera
  6. Jag håller med dig. Vi har i många år användt Ladyfärgen för att den är så lätt att måla med. Vi hade en målare som gjorde vid vårt badrum. Även han rekomenderade Ladyfärgen.
    Vilken duktig tjej, hoppas vi får se det färdiga resultatet.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Tycker det är svårt och man blir rädd när man tänker på alla gifter och skadliga medel som tycks finnas i precis ALLT!

    SvaraRadera
  8. Dying to add some paneling to my breakfast room. It adds such a charm to any space. Can't wait to see it finished!!

    SvaraRadera
  9. I love nordic style
    sabina

    SvaraRadera
  10. Hej Anna! Måste vara kul att ha en dotter som också gillar att fixa hemma! Ni har verkligen nåt gemensamt, och blir hon lika duktig som du så blir ni ett oslagbart team!
    Lycka till med målning, slipning och tapetsering!
    Kram
    Sussi

    SvaraRadera
  11. Håller precis med dig, jag försöker också undvika att stoppa i mig och min familj onödiga ämnen. Vi köper mycket ekologiska matprodukter, använder helst schampo och tvål utan SLS och parabener. Vad kul att dottern ville vara med och måla, det är ju så skoj. Skrattade åt rubriken, hihi. Den där låte sjunger jag femtio elva gånger i duschen med min dotter när hon låtsat att hon målar på duschväggarna :)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  12. Kul att hjälpas åt! Hoppas vi får se lite bilder när rummet är klart... har själv en tonårsdotter som tycker om att inreda. Väggen i vardagsrummet blev jättefin, gillar också det enkla.
    Kram Annika

    Titta gärna in hos mej, just nu har jag en utlottning...

    SvaraRadera
  13. Jotuns färger är verkligen jättebra, speciellt Sensitive för alla som är allergiska eller känsliga mot lukter.

    SvaraRadera

VÄLKOMMEN IN HIT!!