fredag 2 december 2011

Mycket att göra..

Jag målar och målar, som vanligt skulle jag nog säga! Har nog hållit på att måla sen i våras!!

Vi har satt upp Spackel på rulle från Duro.se .Sen var planen att måla för mer slitstark yta, passar bra med 4 kids i huset och ombytlig Anna, som gärna vill spika lite här och spika lite där!!

Nu i eftermiddag har jag målat matrummet en gång.Det gick som smort måste jag säga,fantastisk färg, luktar inte och skvätter inte!!
Jag har målat med Lady Sensetiv från Jotun , i nyansen chi som är vitaktig.
Den vaniljgula färgen ni ser på bilden är färgen på spackel på rulle tapetväven!
Det här kan man läsa om färgen:


"LADY sensitive är den första hälsotrygga inomhusfärgen på svensk marknad. Den är framtagen tillsammans med Norges Astma och Allergiförbund. Det svenska allergiförbundet rekommenderar inte inomhusfärg förrän efter 14 dagar och anser att om man är allergisk el överkänslig så ska man inte måla. Norges Astma och Allergiförbund vill att ALLA ska kunna måla, så tillsammans med dem har vi utvecklat LADY sensitive, som innehåller noga utvalda och rena råvaror, avger inga hälsoskadliga ämnen och har minimal färglukt. WHO spår just nu att 2030 kommer 50% av befolkningen vara allergisk just för vi utsätts för så mycket allergener. På så sätt jobbar även Norges Astma och Allergiförbund prevent genom att ta fram en väggfärg som kan användas av astmatiker och allergiker så är den också häslotrygg för alla andra och hjälper till att minska risken för att utveckla allergier."

Jag har astma och är känslig för starka lukter, så färgen är verkligen kanon för mig!

Vad ska ni göra ikväll. Jag ska strax äta hämtpizza, sen så ska jag slänga mig i soffan,sen får jag pausa från slappande och bedriva taxiservice för kidsen!

Ha en trevlig kväll!/Anna

4 kommentarer:

  1. Hej
    här blev det oxå pizza och nu slappar vi i soffan...
    blir toppen vännen...
    massa mys till dig...
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  2. Hej Anna.
    Det blev ingen öl i puben men väl framför Tvn och Idol,
    Måla det är ju alltid kul, det brukar innebära att man är mot slutet av renoveringen och nära målet.
    MVH Dick

    SvaraRadera
  3. Slappa vid tv:n med gubben;) Hoppas att du oxå får lite tid över och slappa. Önskar dig en fin 2:a advent. Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Hej anna! Vi fick ett tråkigt besked hos läkaren igår och det var att Hanna fått astma...ledsamt!Vad gött det lät med hämtpizza, själv var jag på julbord. Magen står fortfarande ut som en fotboll...blev lite mkt av det goda...kramis semlan

    SvaraRadera

VÄLKOMMEN IN HIT!!