fredag 4 november 2011

Det känns lite som om jag behöver senarelägga

Julen....

 Ja, då har vi en bild på månbordet igen. Jag har ju två och de flyttas runt allt eftersom här grejas..

Så här såg det ut hos oss igår vid middagstid. Inte allt för "frakt"! Rättare sagt ett riktigt renoveringskaos,som jag själv har satt igång.
Tyvärr så var det inte pärlspont i det här taket, utan bara råspont. Vilket kan vara fint,men vi kände att vi ville ha samma tak överallt på bottenplan..

I går eftermiddag stod jag på en stol i vänstra hörnet och försökta hugga bort det gamla taket. Inte helt lätt, men min barmhärtige man kom till undsättning och tog det sista..  Sen hjälptes vi åt att röja undan lite för i dag och imorgon kommer min pappa. Han och mannen ska skjuta pärlspont i taket!!

Ja så ni kanske förstår att jag vill skjuta på julen. Den liksom kommer lite olägligt nu. Jag älskar ju julen och vill pynta och mysa. ..

Men känner jag mig själv rätt som arbetsledare så ska vi nog ro iland det viktigaste innan jul!

 I dag blir det reportagejobb ihop med Jonas!!

Välkommen hit alla nya besökare!!

Ha en fin dag/Anna

15 kommentarer:

  1. Hej!
    Ni kommer att hinna!!!Det är jag övertygad om!Ska bli kul att se hur det blir sedan.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Åhhh här händer det grejer !! Sååå fint det kommer att bli Anna !! Och jag tror nog att det mesta blir klart till Jul.
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  3. God morgon !

    Oj så kul !!!! Men kan ändå förstå att du vill flytta julen lite. jag har också drömmar att flytta på julen.
    Och få klat vårt lantkök klart på c 100 kvm...

    Men det kommer ju påsk och jul nästa år med ;)

    Ha ek fin helg och lhcka till med pärlsponten ;)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Förstår dina känslor men man får nog försöka dra ner lite på prestationskraven och göra det bästa av det hela (lättare sagt än gjort, jag vet)... Underbart reportage i förra inlägget!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Håller med ovanstående, att sänka kraven mår man bra av och är något jag ständigt också jobbar med. Men så svårt det är och lättare sagt än gjort. Snart sitter det där taket på plats och det värsta är över! Och jul blir det ändå!
    Ha en fin allhelgonahelg!
    Eija

    SvaraRadera
  6. Japp! Håller helt med! Lagom med krav, är bäst!

    Det värsta kaoset ska åtgärdas innan den 18 nov, för då har vi kalas under helgen och ska h plats för 27 pers! lilleman fyller 8!

    Men om lister o tapeter kommer upp,till jul det får vi se! Det blir väl liksom!

    Kram

    SvaraRadera
  7. ja du Anna! Jag tippar på att du ror i land ditt projekt, annars kommer du pynta så att man inte ens tänker på att det inte är färdigt, det är jag övertygad om...ler..ramla nu inte av stolar och slå dig utan låt pappa din greja. Ha en underbar helg...kramisar semlan

    SvaraRadera
  8. Hej Anna
    På något sätt så tror jag att du kommer att få till en mysig jul ändå :) Inget verkar vara omöjligt för dig :)
    Ha en fin dag och lycka till med taket.
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  9. Ja, kära nån. Här krävs det tålamod, Anna. Men vad fint det kommer att bli. Och vet du, jag är rätt säker på att det kommer att bli julstämning hos dig. Har aldrig varit med om att det inte är det :)
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  10. Hej, säkert hinner ni nog det mesta innan julen, så att rätt känsa kan finna sig i köket. Lycka till! Christina

    SvaraRadera
  11. Åh där känner jag igen mig, är världens tidsoptimist..
    OM ni inte hinner klart så kommer ju julen ändå...lika bra att bara röja undan det värsta då och njuta ändå!
    Ser ut att vara ett jättefint hus!

    SvaraRadera
  12. Än en gång! Jag avundas dig inte men kul att följa förloppet!

    SvaraRadera
  13. hahaha... jag vet hur det känner :) lycka till.

    SvaraRadera
  14. Ser kämpigt ut- men ni kommer att hinna det är jag helt övertygad om! Önskar dig en toppenhelg. Kram Johanna

    SvaraRadera
  15. Hej Anna!
    Oavsett om ni blir färdiga eller inte så blir det jul ändå och jag är helt övertygad om att du får till det så det inte syns att rummet håller på att renoveras.
    Själv har jag bestämt mig... jag VILL köpa ljusstaken av dig. Saken avgjordes helt när jag fick hem senaste numret av Tove hem & Trädgård. Även om Åhlens ljusstake ser ok ut på bild så skulle det inte bli samma sak som med en "fransk".... ;))) Kan du vara gullig och ta med den när vi ses i slutet av november.

    Kram Elin A
    http://granbackeninterior.blogspot.com

    SvaraRadera

VÄLKOMMEN IN HIT!!