lördag 17 juli 2010

Flaggfönster....

Vi har köpt 8 gamla vackra flaggfönster! Jag blev helt överlycklig när jag hittade dem på blocket. Vi skulle ju beställa 2 st fönster från Allarängens snickeri. Pengarna räckte bara till två altandörrar till barnens rum så i dagsläget fick vi hoppa över fönstren .Dagen efter att jag var tvungen att släppa min "älskade fönster" Fick jag idéen om att titta efter fönster på blocket. Jag hittade fönstren i Halmstad trakten till ett riktigt bra pris. Fönstren är i rätt bra skick, vissa behöver kittas om, sen blir det en del målning förstås..Min goa vän Carina har lovat och komma och hålla en kurs med mig.Kram på dig vännen!!

Ps: Det här var min hemlighet, tyvärr var det inte en köpmanssisk som så många trodde.Såna här fönster står ännu högre i kurs hos mig.Köpmanssdisk står ju givetvis fortfarande kvar på min önskelista ..fin gammal billig sådan!!

Ha det så gott!
Kram Anna

13 kommentarer:

  1. Åhh, så fina fönster. Jag fick tag i några riktigt fina till altanen jag med. Man blir riktigt nöjd då

    Lycka till

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken tur du hade. Man ska aldrig ge upp, bara gå en annan väg...;)

    Det kommer nog bli perfekt när ni har fått upp dem.

    Lycka till, kramar Maria!

    SvaraRadera
  3. Jättefina! Bra att det är i gott skick!
    Det är så charmigt med gamla fönster, jag håller ju på att samla på mig till växthuset! =)

    Kram i värmen!

    SvaraRadera
  4. Grattis med vinduene!!! Riktig så flotte. Fin blogg du har, har lagt den til i mine favoritter.

    Klemmer fra Lena

    SvaraRadera
  5. Gud vilka fina fönster du har hittat Anna - underbara!! Vilken skatt. Och de kommer att bli superfina när du har fixat till dem lite :)

    Hoppas allt är bra med dig! Det var ett tag sedan jag kikade in hit - ska läsa ikapp nu!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Jättefina fönster !!!
    Letar också fönster till ett litet projekt...
    Kraam Linda

    SvaraRadera
  7. Vilka vackra fönster! Vad kul att du lyckades på tag på dem!!! Grattis vännen! Kommer att bli hur fint som helst!
    kram, Marita

    SvaraRadera
  8. Så fina fönster !! Vilken tur du hade , ja , ibland får man hitta andra lösningar . Detta blev ju jättebra . Du får visa sen när dom är på plats . Kramar Susanne ♥

    SvaraRadera
  9. Jättefina fönster och härligt att det löste sig på ett annat sätt än det från början var tänkt!
    Ha en riktigt fin dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  10. Åhhhh wiieee var det dessa du menade !! Himmel, jag förstår om du är snurrig av lycka..jisses vad fina fönster..ojj vad ert hus kommer att bli fint !!
    Jag fantiserade om att du kanske hade hittat en gammal apparat från en Optiker eller nåt sånt...fniss..då du sa att det hade med ögon att göra..inte fattade jag då att det var husets ögon du menade..din lilla luring !!
    Ha det gott
    Kraaam Anette
    P.s Hittade en annons på blocket igår, där en i mina trakter skulle rensa ut gamla bodar och förråd..såg en o annan go bit där på bilderna..så vi får väl se vad jag hittar..ska snart åka dit !!

    SvaraRadera
  11. vad kul att du hittade fina fönster till ditt projekt! Jag vill med ha en köpmannadisk med många små lådor*ler gammal så klart! kramis semlan

    SvaraRadera
  12. Hej Anna.
    Vilka vackra fönster du hittat:)Underbara.

    Hoppas du har en bra helg.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  13. Hej hej!

    Vilka fina...lycka till!

    Det kommer att vara värt allt arbete när ni är färdiga. Snäll vän du har som vill hjälpa till!

    Kram/Hanna

    SvaraRadera

VÄLKOMMEN IN HIT!!