tisdag 22 september 2009

Gamla mått..

Vilken lycka det är när man ser en annons och det står.Loppis, mycket gamla saker!

Fick med mig dessa måtten hem i lördags när jag var på en loppis med massa gamla saker.Det är så roligt att hitta såna ställen.Hon skulle ha 400 kr för det hela men jag frågade om hon kunde göra något på priset.Hon funderade lite och sa 300 kr.. Ett mycket bra pris tycker jag..
Köpte ett par till Myrsieneträd med.De har verkligen blivit favoriter här hemma.Så fina i slitna terrakotta krukor.
Glöm inte av tävlingen på Rebuy
Ha det så bra..
Kram Anna

30 kommentarer:

  1. Vad fina mått, vilket lyckorus. Kram

    SvaraRadera
  2. Verkligen fina mått till ett fint pris.
    Ja visst är dom fina dessa små myrsiner? Jag har ett och det verkar inte gå att få tag på fler här uppe.

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Vilka fina mått och till ett bra pris dessutom..

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  4. Åh, gamla mått, Myrsine och järnspis, full pott och precis det jag gillar!!! Det var ett fynd för alla de måtten!! Mari.

    SvaraRadera
  5. Ja det var ett fynd tycker jag.. och ibland är det ett fynd oavsett pris bara för att man är den som har lyckan att får köpa sakerna.. Passar perfekt på din vedspis :)

    Må så gott!!

    Kraam Sanne

    SvaraRadera
  6. Oj, de är fina de där! Fyndnäsan i farten igen... :)

    SvaraRadera
  7. Vilka fantastiskt fina mått, de var klart värda sina pengar! Kul att hitta hit, det är första gången jag är här.

    Ha en trevlig kväll!
    Emma.

    SvaraRadera
  8. Underbara gamla mått du har fått tag på.
    kram o ha det så gott
    ninni

    SvaraRadera
  9. Hej Anna!
    Du är så bra på att fynda, det gillar jag!
    Visst är myrcine fina, och tacksamma!!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  10. Hej, har du nu gjort sånna där fynd igen??? Du är att en loppis mästare du hihi. Dina saker var väldans fina och passar så fint hos dig.
    Vi kommer att vara på mässan Fredag och Lördag och våran bok kommer att vara med i Värmlandsmontern och i Bulls graficks monter(Tryckeriet) det skulle vara såå roligt att få se dig. Vi står på scenen kl 11-11.30 Lördag.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  11. Åhhh vilka underbara gamla mått !! Passar så bra där i ditt vackra kök..lyckan är total då man har hittat fina saker !!
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  12. Det var verkligen fina mått du hittat, så vacker relif siffror på dem, lite ovanliga, tror inte jag sett såna innan. Visst är det lycka när man springer på något som man blir så glad över. Kram kram Paula

    SvaraRadera
  13. Hej Anna. Jätte fina mått du hittat! Myrsieneträden? Är de svåra att sköta? Kram Tina

    SvaraRadera
  14. Superfina mått!! Har några jag också o jag tycker dom är såå vackra.
    Myrsieneträd, har jag aldrig provat, men dom var fina. Är dom tåliga eller?!
    Ha en skön dag! Kram Cilla

    SvaraRadera
  15. Åh vilket härligt fynd!
    Ha en fin dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  16. Vilka fina gamla mått! Och du hade tur med priset dessutom! Alltid roligt när man går på loppis och gör ett riktigt fynd. :)
    Trädet ser jättefint ut, tror inte jag har sett såna förr! Passar så bra i terrakottakrukan, jag älskar såna krukor! :)

    SvaraRadera
  17. Hej vännen!

    Så roligt att se de fina måtten jag hört talas om!
    Jag älskar gammal patinerad plåt så de var helt i min smak!

    Hoppas att du haft en trevlig frukost hos J idag!

    Kraaaam, Carina

    SvaraRadera
  18. Hej Anna!

    Så vackra mått du hittade, passar så fint in i ditt ljuvligt fina kök!

    Såg ditt mail, har bara inte hunnit svara än.

    Många kramar
    Marie

    SvaraRadera
  19. Hej goa Anna!

    Myrsieneträd är så fina! De ser så mysiga ut där på vedspisen ihop med de nya fina måtten!

    Du är så bra på det där med prutande också, jag själv hade inte kunnat med att fråga ens ;)

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  20. Heeej'
    Tack själv...det var såå mysigt otack underbara du för de fina sakerna , om du bara visste vad glad jag blev!!! TACK..

    Vad fina måtten var! Vilken tur..

    Vad roligt med kläder , hade hon fått in mycket fint?

    Nu har alla gått hem efter vårt kalas så nu ska jag kura ner mig i soffan med cheesecake=)))

    Stooor kraaaaam

    SvaraRadera
  21. Men vad gulliga de är!!!!
    Kramar Erika

    SvaraRadera
  22. Gamla mått e alltid fina =) men ja d har skjutit i höjden då d gäller priserna på dom..

    SvaraRadera
  23. Vilka vackra mått,lyckliga du. ;)Ha en skön dag. kramar Ulrika

    SvaraRadera
  24. Hej fina Anna!

    Är Myrsieneträden enklare än Myrten?
    Dom är ju lika fina men Myrten lyckas jag aldrig med...

    Vackert med gamla mått!
    Fina bilder också.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  25. I love so much your style, dear Anna!
    Wonderful photos, warm atmosphere, charming details : compliments!

    Hugs from Italy
    Barbara

    SvaraRadera
  26. Hej Anna!
    Måste verkligen få tag i några sådana träd. Själv hållar jag på och kämpar med myrten, det är ju lite känsliga så man får kolla hela tiden!
    Måtten är jättefina!
    Kram
    Gabrielle

    SvaraRadera
  27. hej min vän!

    Lycka är att hitta såna vackra mått...håll hårt i dom nu!!


    Stor kram
    A-C

    SvaraRadera
  28. I love you're style...really lovely..
    and the nice words you have written.
    greetings Kari

    SvaraRadera
  29. Härligt charmigt vackert...
    Kram Agnetha

    SvaraRadera

VÄLKOMMEN IN HIT!!