söndag 7 december 2008

Bloggar på grund av den Danska flaggan...

Eller rättare sagt..På grund av min otroligt starka längtan efter Dansk flagg girlang..Eller som de säger i Danmark Flag pa snor....
Min vän Evelina hjälpte mig förra året att söka på Danskflagg girlang..Vi hittade Dorthes fina blogg En doft av Danmark..Via hennes blogg hittade jag butiken De fine ting i Danmark..Jag köpte antika Danska flagg girlanger..

Gjorde en girlang av vackra blad.(.tror att det är Järnek!)

En del av de Danska flaggorna hamnade i girlangen!


Va kul det är att piffa inför Julen..så otrolig inspirerande..Skulle vilja göra det dagarna i ända..Men tyvärr så finns det ju mer att göra..dammtussarna växer i hörnen..tvättbärget växer..iofs är tvätten ren..Men den behöver vikas och in i skåpen..Skulle gärna vilja ha ett trollspö och trolla in tvätten på plats..Det skulle väl ni vilja ha med..eller tänk om man hade en städare som kom och fixade all tvätt..oj va gott!!Tvätten finns här om nån känner sig manad..fniss..fniss.!!Vi kanske kan byta tjänster..Jag kommer och Julpiffar och ni städar och viker tvätt..Vilket erbjudande va!!..Ja, ja..jag bara skojar lite..Men visst är väl det så att det är roligare att städa hos någon annan en hemma!!

Tänk i dag är det 2 Advent..Vilken härlig tid..Jag älskar adventstiden...

Ha det så bra..Kram Anna

34 kommentarer:

  1. Vad häftigt! Det ser så fint ut med jirlangerna i taket.

    Du har nåt att hämta hos mig om du vill :) Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig blogg du har. massor med fina bilder.

    Jag skall nu kika närmare på din blogg

    kramar @nette

    SvaraRadera
  3. Hej Anna!!

    Vill tacka dig för presenten! Den är jättefin och jag blev så glad.

    Jag vill också bara vara hemma och måla och piffa...

    Ha det gott vi hörs snart, kram Pia

    SvaraRadera
  4. Absolut vi byter! *fniss'
    Näe skämt å sido, om du hittar en sådan trollstav, köp en extra och skicka den till mig. det skulle verkligen behövar nu.

    ... Och du, girlangerna var verkligen fina, ska bli spännande att se hur du piffar till dom i år!

    Kram Veronica

    SvaraRadera
  5. Ser jättefint ut. Älskar oxå advent. Det är så mysigt. Tyvärr lite hängig iadg så inga nya lussebullar här, annars är det standad på advent dagarna som kvällsmysfika:)

    Kram Emma

    SvaraRadera
  6. TACK för dina grattishälsningar!

    Vad fint du gjort! Det måste vara extra kul att dekorera i år då ni har ert nya hus!

    Kram!

    SvaraRadera
  7. vad snyggt det blev. Du är så otroligt kreativ och det är en glädje att följa med i din blogg!

    Ha en skön vecka!
    Kamomilla

    SvaraRadera
  8. Hej Anna!

    Åh vad mysigt med dansk girlang! Och järneks-girlangen (älskar girlanger hihi) är så himla fin den med!

    Underbar bild där man ser den fina järnsängen i bakgrunden..

    Kram goa vän!!!
    Mia

    SvaraRadera
  9. Haha ja det var så smart tänkt!!! Bara att jag också gärna pyntar istället för att göra det trista. Så vi kan nog inte hjälpa varandra ;)
    Girlangen var så fin... och himmel så vacker bild med rummet i bakgrund!

    Kram Anita

    SvaraRadera
  10. VÄLDIGT fint!

    : )

    KRAM, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  11. Ja jag som en hamster att ser jag något fint så sparar jag det =)
    Men jag tror att jag har hittat de flesta här http://flickr.com/photos/chicks57/sets/72157601525185652/

    Kram Anita

    SvaraRadera
  12. Blev ju jättefint med flaggorna. Denna tvätthög och tvättberg kan man bli smått galen på. Det tar aldrig slut. När korgen är tom och man tänker phu så skönt. Så är den lika full igen dagen därpå. Men det är tur att man kan gömma stryktvätten i allafall.
    Ha en ny bra vecka.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  13. Godkväll i stugan!

    Det där trollspöt Du beskriver saknar jag också. Snälla, hör av Dig direkt om Du hittar ett! :)

    Vad trevligt det ser ut med den danska girlangen och vad kul det måste vara att förbereda inför julen i Er nya bostad! Fantastiskt att du hinner med renovering, julförberedelser och allt annat som hör vardagen till och dessutom nya, fina inlägg med vackra bilder. Har Du ett trollspö i alla fall? :)

    Kvällshälsning från Karin.

    SvaraRadera
  14. Hur änn man tvättar så minskar aldig den eviga berget... Så ett trollspö skulle jag behöva. Kanske man kan önska en sådan av tomten *ler* kram sari

    SvaraRadera
  15. Hej Anna!

    Så fint med de danska flaggorna och vilken fin girlang du har gjort. Vardagsrummet som man ser där bakom är alldeles, alldeles underbart!
    Ja, ett sånt där trollspö skulle jag också vilja ha, tänk vad mycket tid man skulle få över om man slapp de tråkiga vardagssysslorna, oj vad vi skulle hinna pyssla, hihi.

    Ha en bra vecka min vän!
    Kramar Marie

    SvaraRadera
  16. Hittade just din fina blogg. Hit kommer jag tillbaka igen.

    Ha en trevlig kväll!

    Kram

    SvaraRadera
  17. Hej!

    Blev ju så fint med girlangen....vackra bilder på ditt hem!

    HA´en bra vecka Anna!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  18. va fin girlang du gjort! visst är det kul å pynta!!

    men som du säger så är det ju så mycket annat som ska göras.. typ jobba :) å städa å tvätta å diska listan kan göras lång..

    ha en härlig måndag! själv är man ju ledig :)
    kram

    SvaraRadera
  19. Ojjj...Anna !!
    Sååå himla fint du har pyntat...jag har förstorat bilderna nu och kikat på allt..
    Jag sa precis nu i helgen att jag skulle vilja ha en dansk flagg girlang, också visar du det nu, såå fint.
    Jag håller med dig om att det är såå himla kul att julpynta...jag var i skogen igår och hämtade lite granar...även fsat jag var förkyld och dålig, men vad gör man inte för att få hem en gran..;)
    Ha det gott
    Kraam Anette

    SvaraRadera
  20. Halloj igen, du..du skulle nog döma ut min gran..fniss..men vi kan väl säga att den är annorlunda, en rolig gran..hii..hii
    Du får se den snart...
    Kraam Anette

    SvaraRadera
  21. Åh så tjusigt det blev! Och du gissa om jag är glad för att du hittade Dorthes blogg då! Tack för all inspiration, kram Petra

    SvaraRadera
  22. Så fint du har dekorerat, snyggt med flaggorna och girlangen.
    Så du vill inte byta med mig, jag kan komma och piffa hos dig så sköter du tvätt och städ här hos mig ;)Näää trodde väl det!

    Ha det bra
    kram Pernilla

    SvaraRadera
  23. Haha... vi kan byta jag julstädar å du julpyntar! Synd att det är så långt bara!
    Kram Marith

    SvaraRadera
  24. Bara jag som tassar in igen..vet du ? nu har jag också fixat mig en Dansk girlang...av Majsans shabby chic...
    Tänk..att vi blivit lite danska av oss..hii..hii..
    Kraam Anette

    SvaraRadera
  25. Nämen va, har jag missat din tävling. Jahapp, så går det när man är borta några dagar utan tillgång till dator.
    Och flera inlägg dessutom. Så mycket fint du visar. Jag blir full av inspiration trots att jag är jätteförkyld och hängig just nu.
    Dessutom har jag ett barnbarn som är magsjuk sovandes här :o

    Ha det gott

    Kram Viveka

    SvaraRadera
  26. Tack för din fina kommentar hos mig!

    Din girlang blev så fin tillsammans med den danska flaggan.

    Så många vackra bilder på ert vackra hem.Måste kika runt en gång till!

    Ha en fortsatt härlig Advent

    Kram
    Heléne

    SvaraRadera
  27. Hej Anna!

    Vad fint med danska flaggor.
    Får ju då berätta att min farmor Bodil som jag är döpt efter var danska. Sjuksköterska faktiskt men blev kär i min farfar Edwin och flyttade till Sverige och födde 15 barn, det du!!!Puh!!! Vilken Qvinna!!

    Jag håller med dig om tvätt och städning blääää, roligare att pynta.
    När min makes släkt varit här uppe tvättade jag i 3 dagar,blääää.
    Tur man inte är ensam om att känna så!!
    kram Bodil.

    SvaraRadera
  28. Så fint det var med den danska girlangen! Det passar ju bra med de färgerna nu till julen!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  29. Jättefint!

    DEt ser så fräscht ut, hemtrevligt ut, ett ställe så när man sätter sig å fikar hos dig vill man aldrig gå hem.

    JAg har en som fixar tvätten....min man, så skönt, kan tala om att han städar också, bra men han vill inte fixa så mycket hemma som jag vill, tex måla bygga om, möblera, byta kakel mmm. Så man kan inte få allt.

    Kram Kristina

    SvaraRadera
  30. Joo..det känner ja igen dammtussar och tvätt kan verkligen få mig i leda!! vill pynta istället!!


    Kram Marina

    SvaraRadera
  31. Godmorgon Anna!
    Antar att Du är mitt uppe i något spännande projekt då det inte fanns något nytt inlägg här nu på morgonen. Vi är ju bortskämda med det på onsdagsmornarna annars! :)

    Önskar dig en skön fortsättning på veckan och den stundande luciadagen på fredag. Här är nattlinnen och ljus klara inför dagislucian, men då allt var klart kom lilleman och sa att han ville vara snickare! Lillasyster vill vara "stjärna". :)

    Morgonhälsning från Karin med "stjärnorna".

    SvaraRadera
  32. Hej!

    Vilken mysig blogg jag hittade till nu! Grattis i efterskott. Jag firar ett i Januari, det är inte klokt vad tiden går och vad skoj det varit!

    Jag kommer gärna tillbaka och kikar mer!

    Mvh
    Karin

    SvaraRadera
  33. Du har något att hämta hos mig =)

    Kram Evelina

    SvaraRadera
  34. Ursnygga bilder, lite magiskt skimmer över dom tycker jag. Kram Liselott

    SvaraRadera

VÄLKOMMEN IN HIT!!